Kalkuláljon és kérje ajánlatunkat! Munkatársunk hamarosan visszahívja!

A hitel célja*
Összeg* (Ft)
Futamidő* (év)


Keresendő:

Kik a szegénység vámszedői? - Vélemény

A közvetítő szerepe a pénzpiacon!

2011.09.30

A devizahitelek rögzített árfolyamon történő végtörlesztésének lehetősége igencsak felkavarta az indulatokat a magyar pénzügyi szektorban!

A napokban több olyan cikk is napvilágot látott, amely csúnya általánosítások mellett feketíti be a hitelközvetítői tevékenységet, mint a szegénység vámszedőit!

Úgy gondoljuk, hogy a piacon régóta dolgozó, sok-sok ELÉGEDETT ügyféllel rendelkező közvetítőként billentyűzetet ragadunk és elmondjuk most Önnek a mi álláspontunkat:

Képzelje el azt a helyzetet, hogy Ön, teljesen hétköznapi módon él, dolgozik (napközben), gyermekekért rohan az iskolába, bevásárol, stb. Munkáját tekintve orvos, tanár, építész, autószerelő, pék, vagy épp művész, mérnök, lakatos, asztalos, vállalkozó, stb. Ön lakást szeretne vásárolni, felújítani, amihez hitelre van szüksége, hiszen nem rendelkezik milliós megtakarításokkal.

A világ minden  pontján normális, hogy ilyenkor egy banktól kér hitelt! A kérdés csak az, melyik banktól, milyen hitelt? Milyen futamidőre, milyen kamatokkal, milyen indulási költségekke, milyen devizában, milyen kamatperiódus mellett, milyen biztosítékokkal, milyen minősíétsi kategóriában, stb. A sort folytatni lehetne napestig! Ráadásul van ideje banki nyitvatartási időben 6-8 bankot végigjárni? Kivárni, amíg a sorszámhívón az Ön száma jelenik meg?

Ön valóban felelőséggel tudna döntést hozni? Hisz ne feledje! Ön orvos, tanár, építész...! Talán kiváló szakembere a munkájának, de ez egy másik szakma! Ugyanakkor felnőtt ember, aki a kapott információk alapján tud mérlegelni! És higgye el, itt van a kutya elásva!

A kapott információk mennyire lehetnek objektívek, hitelesek, egy olyan ember szájából, aki azért kapja a fizetését, hogy az adott bank szolgáltatásait, termékeit ELADJA! Ha jó az ügyfélnek, ha nem! Ha Ön betér egy autószalonba, ahol csak egy márkát árulnak, akkor arra a márkára akarják majd rábeszélni! De nincs is ezzel semmi baj, hiszen Ön is saját magát reklámozza, Önnek is maga felé hajlik a keze! Ön azonban ne járjon rosszabbul csak azért mert egyik bankfiókban egyik, a másikban a másik konstrukciót reklámozzák, csak azért mert az egyik fiók erre, a másik arra kapott tervszámokat!

A hitelközvetítő szerepe éppen az, hogy FÜGGETLENKÉNT versenyezteti az ajánlatokat Önért! A bankok hitelajánlatai NEM VÁLTOZNAK attól függően, hogy közvetítőn keresztül, vagy közvetlenül a bankfiókban igénylik a hitelt! NEM OLCSÓBB, NEM DRÁGÁBB!

Tény, hogy a közvetítő a banktól jutalékot kap (a legtöbb közvetítő az ügyféltől nem kér jutalékot az extra kiadásaiért, költségeiért) a folyósított hitel százalékában! De a lényeg, hogy minden bank fizet jutalékot, tehát a közvetítőnek mindegy, hogy melyik bankot választja az ügyfél! Az azonban nem mindegy, hogy Ön elégedett lesz e, vagy sem. Ha elégedett, ajánlani fog bennünket (ahogy ez rendeszeresen történik), ha nem akkor nem! Így biztosított, hogy a közvetítő valóban az ügyfél érdekeit nézze!

De miért baj az, hogy a közvetítő fizettséget kap a MUNKÁJÁÉRT?

 - A tanácsadásért, amikor hétköznapi nyelven elmagyarázza, mi a kamatperiódus, mi a bonitásvizsgálat, vagy mi a végtörlesztés.

 - Azért, amikor felhívja a figyelmet a csapdákra. (példa, példa, példa) Amikor megakadályozza, hogy a bankfiókban, a tervszámok súlya alatt nyögő, állásukat féltő banki alkalmazottak olyan "hasznos termékeket" ajánljanak az ügyfélnek, mint pl a hitelkártya. (Mindezt a bank ajándékaként feltűntetve és nem magyarázva el, hogy hogyan kell jól használni egy hitelkártyát, mert azt is lehet jól. De a banknak nem az az üzlet, amikor Ön jól használja, hanem az, amikor elfelejti a határidőt és (40%-os THM mellett) hitel lesz belőle.)

- Azért, mert Ön elé egymás mellé leteszi az ajánlatokat, elmagyarázza, mi miért történik, mi mi után következik, mikor mire számíthat. 

 - Azért, mert napközben Ön dolgozik és a közvetítő munkaidő után találkozik Önnel, amikor a bankfiók már zárva van. Amikor elmegy a lakására, munkahelyére. Elmegy Ön helyet az adóhivatalba, a földhivatalba, mert neki ez a munkája.

(Tény az is, hogy voltak, vannak és mindig lesznek is olyan emberek, akik kihasználják a tudatlanságot (pl egy autószerelő is mondhatja, hogy kicserélte a légszűrőt, felszámolja a díjat, a tudatlan vásárló úgysem tudja leellenőrizni.), de a többség természetesen becsületes! A pénzügyi tanácsadók között is van akinek a fejében annyi fény van, mint a napfogyatkozáskor a Hold mögül kiszűrődő napsugár.)

 

Vajon elégedett e az az ügyfél, aki hitelt akart felvenni, pénzt, időt, energiát nem sajnálva végigjárta a bankokat, majd elkeseredetten regisztrált ezen az oldalon, segítséget kérve! Hagsúlyozom, minden szóba jöhető bankot megkérdezett, majd a végére teljesen összezavarodott a sok egymásnak ellentmondó információtól! Egy szempontból azonban egységes válaszok jöttek! NEM KAP HITELT!

Irodánk megtalálta számára a megoldást, ráadásul kiderült, olyan bankoknál is hitelképes, ahonnan előtte 2-2 fiókból is elküldték! (sárga-fekete, sötét-világos zöld). Az ügyfél boldog, elégedett és hálás! Ráadásul ez egy fillérjébe nem került! Tény, hogy a bank nyeresége így kisebb, mert jutalékot fizetett nekünk! De a munkát ők is elvégezhették volna, ha korrektek, szakszerűek, empatikusak. De nem.

Miért? MERT AZ ÜGYFÉL EGY BANKBAN CSAK EGY A SOK KÖZÜL! De a közvetítő mint "nagyvevő" van kapcsolatban a bankfiókokkal. Személyes, bizalmi viszony a döntéshozókkal. És a lényeg! A közvetítőnek nincs fix fizetése! Csak akkor keres, ha az ügyfél elégedett és sikeres volt a munkája!

(Sokszor mondják, hogy a közvetítő jutaléka be van építve a kamatokba (Ahogy a pékség működési költsége be van építve a buktába). Igen, ez igaz. De akkor miért nem alacsonyabb a kamata egy olyan hitelnek, ahol közvetítő nem működik közre. Az a többlet, ami azért keletkezett, mert nem kellett kifizetni a közvetítőt, hová vándorol?)

Tisztelettel kérdezem:

Indokolatlan a közvetítő részvétele egy olyan helyzetben, ahol emberek százezrei szeretnék megtalálni a legjobb kondíciókat? Egy olyan helyzetben, ahol pl 10.000.000 Ft hitel esetén 0,5%-os kamat különbözet évente 50.000 Ft többletköltséget eredményez az ügyfélnek? (Hívhatjuk ezt vámnak?)

Indokolatlan felhívni a figyelmét arra, hogy a bankok által előszetettel használt AKÁR kifejezés mögött komoly buktatók, apró betűk lehetnek?

A szegénység vámszedőjének nevezni a közvetítőket hiba, különsösen úgy, hogy a bankok ügyintézői folyamatosan előnytelen szerződéseket kötnek az ügyfelekkel, mert ez a belső utasítás! (Természetesen nem az, hogy: Köss előnytelen szerződést!, hanem az, hogy ezt, vagy azt a terméket KELL preferálni, mivel a tervekhez az hiányzik!).

Természtesen, ahogy az általánosítás megbocsáthatatlan hiba az egyik oldalon, a másik oldalon is az lenne, ezért meg kell jegyezni, vannak bankok, banki ügyintézők, bankfiókok, akik szakszerűen, magas  színvonalon, ügyfélbarát módon végzik tevékenységüket!

A közvetítő munkája ÉRTÉK! Érték az ügyfél számára, mert a szaktudását (Ön is figyeljen, hogy csak megfelelő szaktudású közvetítőt bízzon meg), idejét és kapcsolatrendszerét használja az Ön érdekében!

Érték a bank számára, mert ha jó az ajánlat, ügyfelet szerez a banknak! De a banknak veszély is a közvetítő (különösen egy olyan helyzetben, ahol az ügyfelek keresik a jó ajánlatokat), mivel nemcsak ügyfelet tud szerezni egy banknak, de el is "viheti" máshoz, ha a bank szolgáltatási színvonala, a kondíciói romlanak és az ügyfélnek kedvezőbb ajánlata is lehet!

De nem ez a normális, ha egyszer ez a munkája? 

A DÖNTÉS az Öné kedves ügyfél! Kívánja e igénybe venni szakértő segítségét abban, hogy megkapja a tájékoztatást! A végleges szót akkor is Ön mondja ki! De akkor már tudja, mire!

Mutató, mely a társaság egy megadott időszakban elért eredményt az árbevételhez viszonyítja.


Címkefelhő

Új babakötvény indul

2013.08.12

Gyed extra

2013.07.27

Kamattámogatott lakáshitel

2013.07.11

Kelengyepénz bevezetése

2013.06.19

Folyamatosan be lehet lépni az árfolyamgátba

2013.05.27