A megemelkedett havi törlesztőrészletek miatt egyre többen esnek késedelembe a lakáshitelük fizetését illetően, amit a bankok nem csak késedelmi kamattal, KHR-fenyegetéssel, hanem különböző fantázianevekkel ellátott díjakkal és költségekkel is büntetnek. Ezek közé tartozik például a felszólító levél költsége, a monitoring díj, a telefonos értesítés díja.
Ezek a plusz díjak bankonként a következőek:
AEGON Hitel:
Az AEGON 2010 novembertől érvényes üzletszabályzata értelmében a késedelembe esett ügyfelek a felszólító levelek és a telefonos megkeresések költségét is kénytelenek megfizetni. A felszólító levél díja CHF alapú hitel esetében 3,5 CHF/levél, EUR alapú hitel esetében 2,25 EUR/levél, HUF alapú hitel esetén 600 Ft/levél.
Amennyiben az ügyfél nem teljesítési a kölcsönszerződésben meghatározott bármely kötelezettségét és erre a társaság telefonon keresztül felszólítja, ügyintézési díjat kell fizetnie.
Az ügyfél a sikeres telefonálás díját is köteles megfizetni, mely a hirdetmény szerint CHF alapú hitel esetében 6,25 CHF/sikeres hívás/behajtási periódus, EUR alapú hitel esetében 4 EUR/sikeres hívás/behajtási periódus, HUF alapú hitel estében 1100 Ft/sikeres hívás/behajtási periódus.
Az késedelembe esett ügyfélnek ezen díjakat forintban kell megfizetnie az AEGON Magyarország Hitel Zrt. bankszámlájára.
AXA Bank:
Az AXA Banknál a fizetési felszólítások díja alkalmanként 1 000 és 5 000 forint között van, ami a fizetési késedelem időtartamától függ. Ha a fizetési késedelem olyan súlyos, hogy a bank munkatársai személyesen keresik fel az ügyfelet, akkor a bank ezért 10 000 forintot terhel az ügyfél hitelszámláján. Deviza alapú kölcsönök esetén az előbbi díjak a hitel nyilvántartási devizanemében kerülnek felszámításra.
UniCredit Bank:
Az UniCredit Bank nem terheli az ügyfélre ezeket a költségeket.